Hikemi Ataiyye Tercüme ve Şerhi, İbn Ataullah İskenderi

Hikemi Ataiyye Tercüme ve Şerhi, İbn Ataullah İskenderi

Kategori
Barkod
hikemi ataiyye kitabı semerkand
Vitrin Katagorisi
Aynı gün kargo
Hikem-i Ataiyye Tercüme ve Şerh - İbn Ataullah İskenderi k.s - Tercüme ve Şerh Yahya Pakiş
Ameller cisimler gibidir. Ruhları ise içlerindeki ihlas sırrıdır. 
Varlığını gizlilik arazisine göm. Zira gömülmeden biten tohum tamamen olgunlaşamaz.
Amelleri boş vakitlere havale etmen nefsinin bilgisizliğindendir. 
Hali seni uyandırmayan ve sözü seni Allah'a (c.c) teşvik etmeyen kişiyle arkadaşlık etme. 
Kim nimetlere şükretmezse, onların tükenmesiyle karşılaşır. Nimetlere şükreden ise onları sağlam bağlarla bağlamıştır. 
O'ndan isteyeceğin şeylerin en hayırlısı O'nun senden istediğidir. 
Seni taate ehil kılması, taatine mükafat olarak yeter. 
Bazen sana verir de mahrum bırakır. Bazı kere ise mahrum bırakır da verir. 
Ataullah İskenderi hazretlerinin önemli eseri Tasavvufi Hikmetler'in çevirisi yanında, bu hikmetli sözlerin açıklamalarını da içeren elinizdeki eser maneviyat yolcularının yolunu aydınlatmaya devam ediyor.

Yazar: İbn Ataullah İskenderi K.s
Tercüme ve Şerh: Yahya Pakiş Kuddise Sırruhu
Kapak Tasarım: Semerkand
Katagori: Tasavvuf Klasikleri
Sayfa Sayısı: 296
Boyut: 14 x 21 cm 
Basım Yeri: İstanbul
Basım Tarihi:  2015
Kapak Türü: Karton Kapak
Kağıt Türü: Kitap Kağıdı
Dili: Türkçe 
Dağıtım: Kitap Takipçileri
Temin Süresi: Aynı gün kargo
 
Tasavvufi eserlerin bir kısmı büyük bir ilgiye mazhar olmuş, asırlardan beri değişik dillere tercüme ve şerhleri yapılmıştır. Bu silsilede yer alan eserlerden biri İbn Arabi'nin Fususu'l-Hikem'i ise diğeri İbn Ataullah'ın Hikem'idir.
İslam kültür tarihinde Hikem, Hikem-i Atai, Hikem-i Ataiyye diye meşhur olan eserin yazarının tam adı şöyledir: Ebu'l-Abbas Tacuddin Ahmed b. Muhammed b. Abdülkerim b. Ataullah eş-Şazeli el-Mâlikî el-İskenderî.
İbn Ataullah el-İskenderî'nin (ö.1309) sözlerini ihtiva eden el-Hikemü'l-Ataiyye adlı eser, tasavvufi düşüncenin inceliklerini kısa cümlelerle ifade eden bir kaynaktır.
Tasavvufun değişik alanlarına ışık tutan müelleife ait 300 kadar hikmetli sözle, onun dostlarına yazdığı mektuplardan bazı parçalar ve bir münâcâttan meydana gelmektedir.
İbn Ataullah'ın, mürşidi Ebü'l-Abbas el-Mürsi'ye takdim ettiği eserde tasavvufi hayat ve düşüncenin en tartışmalı konuları çok dikkatli bir üslupla özlü bir şekilde anlatılmıştır.
Hikem esas itibariyle iman, ibadet ve tasavvufi ahlak üzerinde durmuş, kâmil bir insan olmanın yollarını göstermiştir.
Bidayetten nihayete, tasavvufi hayatın bütün sır ve inceliklerini bu satırlarda bulmak mümkündür.
Bazen bir hikmet okunurken akla gelen bir sorunun cevabını bir sonraki veya bir başka hikmette bulmak hiç de zor değildir.
İbn Ataullah'ın dua ve münacatları da hikmetleri tamamlayıcı bir özellik arzetmektedir. Bir başka ifadeyle, Hikem'deki tespitler dua ve yakarışlarla teyit edilmektedir.SİTE: www.kitaptakipcileri.com 
Değişik yerlerde benzer konulara temas etmesi, zaman içinde Hikem'i tebvib etme (bablara göre düzenleme), mevcut şeklini değiştirerek aynı konu ile ilgili hikmetleri bir araya getirme ihtiyacını gündeme getirmiştir.
Havf-reca, kabz-bast, heybet-üns, cem'-fark gibi tasavvufi hallerin tanıtıldığı eserde namazla melametin, zühle marifetin, vahdet-i vücudla vahdet-i şühudun, kerametle istikametin, ubudiyetle rububiyetin, akılla gönülün, eserle müessirin, tevekkülle teşebbüsün, firkatle vuslatın anlamları ve ilişkileri üzerinde de durulmuştur.
Hikem'de yeni bir tasavvufi yorum ve yaklaşım yoktur; İbn Ataullah'ın yaptığı şey, önceki sufilerin geliştirdiği yorum ve tefekkürü Arapça'nın bütün imkanlarını kullanarak şiirle nesir arası bir üslupla özlü cümleler halinde ortaya koymaktan ibarettir.
İbn Ataullah'ın ayrıca tasavvuf klasiklerinden de istifade ettiği kesin olmakla birlikte bunların hiçbirinin adından söz etmemiştir.
İbn Ataullah'ın mürşidi, "Bu kitapta İhya'da olan her şey fazlasıyla mevcuttur" demesi, kitabın kapsamının zenginliğine işaret etmektedir.
Eserde kulluk ve dervişlik psikolojisinin son derece güçlü bir üslupla özetlenmesi sebebiyle daha sonraki yüzyıllarda sufiler arasında "Namazda Kur'an'dan başka bir kitap okumak caiz olsaydı el-Hikem okunurdu" sözü yaygınlık kazanmıştır.
İbn Ataullah, felsefi tasavvuf konularıyla yakından ilgilenmekle beraber, eserini kuru felsefi, nazari esaslara bağlamamış, taat ve kulluğu öne çıkarmıştır.
 SİTE: www.kitaptakipcileri.com 
Hikem-i ataiyye Kitabının Yazarı Şeyh İbn Ataullah el-İskenderî Kimdir? Hayatı Hakkında Bilgi:
Ebü'l-Abbas (Ebü'l-Fazl) Tâcüddîn Ahmed b. Muhammed b. Abdilkerîm b. Atâillâh eş-Şâzelî el-İskenderî (ö. 709/1309) el-Hikemü'l-Atâiyye adlı eseriyle tanınan Şazelî sûfîdir.

İbn Atâullah el-İskenderî, Şâzeliyye ta­rikatının Ebü'l-Hasan eş-Şâzelî ve halife­si Ebü'l-Abbas el-Mürsî'den sonra üçüncü büyük şahsiyetidir.

İskenderiye'de doğdu. Dedesi Abdülkerîm, İskenderiye'de tanınmış bir Mâlikî fakihi olup İbn Atâullah'ın Letâifü'l-minen'deki ifadelerinden anlaşıldığına göre şiddetli bir tasavvuf muhalifi idi.

Letâifü'l-minen adlı eserindeki ifadelerden, babasının Ebü'l-Hasan eş-Şâzelî ile görüştüğü anlaşılmak­tadır. Kendisinin Şâzelî ile görüşmüş ol­ması tarihen mümkünse de bu konuda kaynaklarda bilgi yoktur.

İbn Ferhûn, onun Zemahşerî'nin el-Mufassal ve et-Tehzîb adlı eserlerini ihtisar ettiğini, ikinci esere yedi ciltlik bir şerh yazdığını söyler.

İbn Atâullah, Nâsırüddin İbnü'l-Müneyyir'den fıkıh, Muhyiddin el-Mâzûnî'den nahiv, Şerefeddin Abdülmü'min ed-Dimyâtî'den hadis ve Muhammed b. Mahmûd el-İsfahânî'den felsefe, mantık, kelâm tahsil etti.

Fıkıh âlimi olarak tanın­dığı bu yıllarda tasavvufa karşı iken Şâzeliyye tarikatının pîri Ebü'l-Hasan eş-Şâzelî'nin halifesi Ebü'l-Abbas el-Mürsî ile tanıştı ve onun sohbetlerine devam etmeye başladı.

Muhtemelen şeyhinin iz­niyle vaaz ve irşad için gittiği Kahire'ye yerleşti. Burada çevresinde, Tabakâtü'ş-Şâfiyye müellifi Sübkî'nin babasının da katıldığı geniş bir cemaat oluştu.

Aynı yıl­larda Mısır'da bulunan İbn Teymiyye ile İbn Atâullah ve müridleri arasında çıkan yoğun tartışmalar İbn Teymiyye'nin hap­se atılmasına yol açtı.

İbn Atâullah, mür­şidi Ebü'l-Abbas el-Mürsî vefat ettiği za­man (686/1287) Kahire'de bulunuyordu.

Hayatının bundan sonraki dönemini Ka­hire'de geçiren İbn Atâullah 13 Cemâziyelevvel 709'da (19 Ekim 1309) Medrese-i Mansûriyye'de vefat etti ve Karâfe Mezarlığı'na defnedildi.

Daha çok kitleleri derinden etkileyen hitabet tarzı, vaaz ve sohbetleriyle tanı­nan İbn Atâullah'ın bu özellikleri başta el-Hikemü'l-'Atâiyye olmak üzere eser­lerine de yansımıştır.
SİTE: www.kitaptakipcileri.com 
Eserlerinde ayrıca tasavvufun en derin konularına dair bil­giler bulmak mümkündür. Ancak İbn Atâ­ullah, düşüncelerini ifade ederken vahdet-i vücûdcu sûfîlerin tartışmalara yol açan tesbitlerine temas etmemiş, vahdet-i vücûd ile vahdet-i şühûd arasındaki dengeyi çok dikkatli bir şekilde korumuş­tur.

Riya ve şöhretten uzak ibadet ve taat, tevekkül, teslimiyet, recâ ve ümit onun tasavvufî düşüncesinin temel kav­ramlarıdır.

Sözleri aşk ve cezbenin coşkunluğuyla değil, tefekkürün incelikle­riyle yoğrulmuştur.

İbn Atâullah'a göre amel ve ibadetler birtakım şekil ve su­retlerden ibaret olup bunların ruhu, âbidin kalbinde bulunması gereken ihlâs sırrıdır.

Fakr veya iftikar denilen Allah'a muhtaç olma hali üzerinde ısrarla duran İbn Atâullah haşyetle beraber olan ilmi en hayırlı ilim olarak görür.

Onun düşün­celerinde Hakîm et-Tirmizî, Sülemî, Ha­ris el-Muhâsibî, Ebû Tâlib el-Mekkî, Abdülkerîm el-Kuşeyrî ve Gazzâlî'nin tesiri­ni görmek mümkündür.

Muhyiddin İbnü'l-Arabî ve Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî gibi İbn Atâullah'ın dü­şünceleri de tasavvufî çevreleri etkilemiş­tir.

Eserleri Kuzey Afrika başta olmak üzere bütün İslâm ülkelerinde bilinmek­tedir.

Elliden fazla sûfînin tercüme ve şerhettiği el-Hikemü'l-'Atâiyye'nin şârihleri arasında hemen her tarikattan sûfî vardır.

Çağdaş Mısırlı âlim Ebü'1-Vefâ et-Teftâzânî, onu bütün yönleri ile ele alan bir eser hazırlamıştır.

Bu ürüne ilk yorumu siz yapın!
Ürün hakkında henüz soru sorulmamış.
Bu ürünün fiyat bilgisi, resim, ürün açıklamalarında ve diğer konularda yetersiz gördüğünüz noktaları öneri formunu kullanarak tarafımıza iletebilirsiniz.
Görüş ve önerileriniz için teşekkür ederiz.
Güzel
E... Z... | 22/11/2024
Güvenilir, ürünleri değerli ve kaliteli. 4-5 yıldır alışveriş yaptığım ve memnun kaldığım alışveriş sitesi. Güvenle herkese tavsiye ederim.
B... G... | 18/10/2024
Çok hızlı ve sağlam bir şekilde elime ulaştı.Çok teşekkürler
S... B... | 27/09/2024
Kitapları çok beğendim, kargo da çok özenli idi . Arkadaşım da sipariş verecek. Çok teşekkür ederim.
Canan Çatal | 26/09/2024
Çok İyi, sorun yok
fatih arı | 25/09/2024
sagolun
bilal kızılırmak | 08/08/2024
Aliveris icin tek adres kolayliklari sorunda sorunuz karsinda ulasabiliyorsunuz sorunsuz siparis verebiliyorsunuz
k... ö... | 01/08/2024
Kitap takipçileri harika...
H... Ö... | 27/07/2024
Güvenilir ve hızlı
Mustafa Varol | 12/07/2024
Güvenle alışveriş yapabilirsiniz
SEZGIN MEHMET | 14/01/2024
Tavsiye Ürünler
Hikemi Ataiyye Tercüme ve Şerhi, İbn Ataullah İskenderi Hikemi Ataiyye Tercüme ve Şerhi, İbn Ataullah İskenderi, semerkad yayınları hikem-i ataiyye kitabı yahya pakiş, hikmetler, tercüme ve şerh ibn ataullah iskenderi k.s, tasavvuf klasikleri satış sipariş, Semerkand Yayınları, Tasavvuf hikemi ataiyye kitabı semerkand
Hikemi Ataiyye Tercüme ve Şerhi, İbn Ataullah İskenderi

Tavsiye Et

*
*
*
IdeaSoft® | Akıllı E-Ticaret paketleri ile hazırlanmıştır.